BLOK TABANLI ROBOTİK KODLAMA

Eğitim Tarihi : 19.10.2024 - 03.11.2024

<br />
<b>Warning</b>:  Undefined property: stdClass::$baslik in <b>/var/www/seytim.org/egitim-detay.php</b> on line <b>93</b><br />

DERS ADI: BLOK TABANLI ROBOTİK KODLAMA
EĞİTMEN ADI: Hüseyin Kürşat GÜVEN
YAŞ DÜZEYİ: 5.6.7 SINIF ÖĞRENCİLER İÇİNDİR.
EĞİTİM GÜNÜ : CUMARTESİ-PAZAR
EĞİTİM BAŞLANGIÇ TARİHİ : 19 EKİM 2024
EĞİTİM BİTİŞ TARİHİ :3 KASIM 2024
SINIF: BİLİŞİM SINIFI
KONTENJAN : 10 KİŞİ
SAAT : 14:30 - 17:00

 

Bu eğitim programında, katılımcılara kodlama dünyasına adım atma fırsatı sunuyoruz. İlk olarak, Scratch programı ile blok tabanlı kodlamaya giriş yapacağız. Scratch, kullanıcı dostu arayüzü ve etkileşimli projeleri ile kodlamayı eğlenceli hale getiriyor. Burada, temel programlama mantığını, algoritma geliştirmeyi ve problem çözme becerilerini öğrenecekler. Renkli blokları birleştirerek kendi oyunlarını, animasyonlarını ve hikayelerini oluşturacaklar.

Eğitimin ikinci bölümünde ise mBlock programı ile robotik kodlama deneyimine geçeceğiz. mBot robotumuzu kullanarak, gerçek dünyada programlama bilgilerini uygulama fırsatı bulacaklar. Katılımcılar, robotun motorlarını, sensörlerini ve LED ışıklarını nasıl kontrol edeceklerini öğrenirken, aynı zamanda robotik sistemlerin temel prensiplerini kavrayacaklar. Bu süreçte, grup çalışmaları ve projelerle iş birliği becerilerini geliştirecekler.

Ders sonunda katılımcılar şu kazanımları elde edecekler:

Temel Programlama Bilgisi: Scratch ile algoritma oluşturma ve temel kodlama becerilerini öğrenme.

Yaratıcılık ve Problem Çözme: Kendi projelerini tasarlayıp geliştirerek yaratıcılıklarını ortaya çıkarma.

Robotik Beceriler: mBot ile temel robotik kavramları, sensörlerin ve motorların kullanımı.

Ekip Çalışması: Grup projeleri ile iş birliği ve iletişim becerilerini geliştirme.

Teknolojiye İlgi: Kodlama ve robotik alanlarına yönelik ilgi ve motivasyon artırma.

EĞİTİM İÇERİĞİ:

 

Ders 1: Kodlama Temelleri ve Scratch Tanıtımı

Ders 2: Algoritma ve Problem Çözme

Ders 3: Scratch ile Oyun Geliştirme

Ders 4: mBlock’a Giriş ve mBot Tanıtımı

Ders 5: mBot ile Uygulamalı Robotik Kodlama

Ders 6: Robotik Proje Geliştirme ve Uygulama

 

 

 

► Seytim'de gerçekleştirilecek olan tüm etkinliklerimize(Atölye, E-Spor turnuvası, Eğitim) son bir ay içerisinde hiç katılmamış öğrencilerimiz önceliklidir.

► Atölye ve eğitimlerde tarih ve saat değişikliği yapılabilmektedir.

► Bu form ön başvuru niteliğindedir. Kesin kayıt için kurumumuz sizinle iletişime geçecektir.

► Anlayışınız için teşekkür ederiz.

 

Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız

Eğitime Ait Resimler